CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

my CORNER

siapa SAYA?

My photo
"feel the heart of everyone.. see through our differences"

Sunday, April 5, 2009

warkah buat KU



KU……..
Terlalu bosan rasanya duduk membilang hari. 
Dah lebih sepuluh tahun KU pergi, 
Rasanya baru semalam KU peluk AKU kan 
sejuk syahdu masih terasa lagi nih....
KU tau tak..... 
itu bukanlah pertama kali KU peluk anak KU yang nakal ni .…
dan itu juga terakhir kali nya. 
Emmmm...rupanya KU dah tau KU nak pergi jauh.... 
nak tinggal kan anak2 KU..... 
nak tinggal kan dunia fana ni..... 
KU macam dan sedia....
KU..... 
Hari tu KU tiba2 jatuh sakit ..... 
bila malam tu kita sampai dari pasar.....KU dah dalam kesakitan. 
mak cik dan pak cik semua dah pujuk..... 
KU tetap tak nak gi hospital..... 
KU kata KU takmau duduk dalam hospital..... 
tapi kami berkeras juga pujuk.. 
nanti di hospital ada doktor...ada ubat untuk KU.. 
kat rumah kami hanya mampu sapu minyak dan urut ajer.. 
KU tetap tak bersetuju.....KU memang degil... 
tak salah, anak KU yang ni pun mengikut perangai KU tu.. 
Tapi akhirnya bila melihat keadaan KU makin teruk.... 
KU sakit sampai nak sentuh KU pun sakit... kami adik beradik 
sepakat hantar juga KU ke hospital.....
KU..... 
ampunkan kami semua... 
kami nak KU sihat... 
kami sayang KU... 
kami tak mau KU sakit... 
kami terpaksa juga hantar KU ke hospital.... 
ampunkan kami KU....
KU..... 
Jam 8.30 malam jun 1996 
Bila tiba aja kat rumah....AKU lihat KU bawah kain putih.. 
Ku mesti nampak AKU jatuh terduduk di lantai ... 
Mesti KU nampak abang cium dahi KU..... 
Mesti KU nampak AKU baca yassin untuk KU.... 
Mesti KU nampak adik terduduk kat kerusi kat sudut itu... 
mesti KU nampak semua tu kann...kann..kannn 
KU tau tak.... 
Adik kat sebelah diam melayan perasaan... 
Kenangan bersama KU berputar dalam kepala ini... 
jalan di depan terasa makin kelam.....
airmata dah tak mampu di tahan.... 
Masa tu seandainya apa-apa terjadi AKU rela... 
dalam kepala ni lenggang..kosong....sekosong hati ini..... 
KU.....
mah masih ingat lagi...
mah baca AlQuran kat tepi KU temankan KU... 
Jam 9.00 pagi KU di mandi kan.... 
KU..... 
Sampai takat ini surat ni mah tulis..... 
AKU menangis ni..... 
Ni kat dlm bilik...baru pukul 4.00 pagi.... 
Takder orang yang bangun lagi.....
AKU sedih...AKU rindu KU..! 
Takpa la.....nanti AKU baca yassin untuk KU... KU tunggu ya...!
Jam 10.00 pagi KU diusung keluar dari rumah.... 
MA pula dah terkulai dlm pelukan makcik.. 
badan adik terasa panas... 
KU...anak KU yang seorang ni demam.... 
KU..... 
Hari2 ku lalui tanpa kewujudan KU lagi... 
Begitu terasa kehilangan KU...boleh kata setiap malam selepas maghrib anak KU 
ini berendam airmata...
Dan sampai satu tahap....masa tu malam jumaat selepas maghrib... 
Selepas AKU baca yassin ngan kawan-kawan. 
KU tauu...mah cuba bertahan... 
memujuk diri sendiri tapi tak juga reda... 
AKU rasa nak telefon KU... 
nak cakap dengan KU.... 
anak KU yang ni dah tak betul kan..???? 
AKU cakap dengan sahabat..mah nangis lagi. 
Puas la sahabat memujuk AKU... 
dia kata..." tak baik laa nangis aje..doa lah untuk KU..nanti kalau gini 
 KU yang susah kat sana.." 
Dan akhirnya dia juga nangis..... 
KU tau tak...di saat itu kerinduan terasa menusuk sehingga ke hulu hati...
rasa nyilu sangat.... 
menusuk-nusuk sehingga terasa begitu sakit dalam dada ni.... 
Sampai sekarang bila kerinduan itu menjelma...hanya sedekah al-fatihah 
AKU berikan.....
KU... 
cukup la sampai sini dulu....
akhir kata untuk KU...I LOVE YOU SO MUCH dan jutaan terima kasih kerana 
membesarkan AKU... 
memberi seluruh kasih sayang dari kecil sampai masuk sekolah.. 
sampai masuk universiti..... 
Sampai akhir hayat ini jasa KU tak akan mampu AKU balas..
Sekian terimakasih.
Yang Benar 
~Anak KU yang ISOLATED....


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...