CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

my CORNER

siapa SAYA?

My photo
"feel the heart of everyone.. see through our differences"

Tuesday, April 28, 2009

hafalan solat delisa

assalamua'laikum..

sahabat2 yang disayangi..

sedikit ulasan tentang novel ni..sangat berbeza dgn novel- novel yang saya baca sebelum ni..Pendekatan yang cuba diketengahkan oleh penulis bagi saya cukup bersahaja tapi mampu meninggalkan kesan yang mendalam.. sebelum ni saya juga telah hadam novel dari penulis yang sama bertajuk "moga bonda disayangi ALLAH".. saya pasti ramai yang melihat tajuk novel2 ini keanak-anakkan..tapi..bagi saya secara personalnya..sangat baik.. bagi yang benar2 manghayati  INSYAALLAH boleh menangis.. mesej disampaikan melalui selitan peristiwa2 yang benar2 berlaku..bkn sekadar novel cinta pada kekasih hati yang perlu dihayati tetapi novel2 pembangun jiwa begini juga perlu.. mgkin.. hanya orang yang mengalaminya di alam realitiu yang dapat mendalami watak2 dalam cerita ini.. penderitaan.. kehilangan.. kemiskinan.. bencana.. nikmat kasih sayang..lazatnya cinta pada ALLAH dan makhluk..dan lain2.. bacalah..hayatilah dan dalamilah..bersyukurlah sahabatku..atas nikmat2 yang masih dikurniakan ALLAH..yang bila2 masa akan ditarik..mg kita sama2 bersedia..syabas kepada penulis..teruskan berkarya..

sekadar bingkisan 

wallahua'lam..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...