CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

my CORNER

siapa SAYA?

My photo
"feel the heart of everyone.. see through our differences"

Monday, May 9, 2011

setiap hari adalah hari ibu~

YA ALLAH...AMPUNKANLAH DOSA IBU DAN BAPAKU..CUCURILAH RAHMAT KE ATAS ROH ARWAH AYAHKU..PERTEMUKANLAH KAMI DI AKHIRAT KELAK DALAM TAMAN TAMAN SYURGAMU..YA ALLAH..PANJANGKANLAH UMUR IBUKU..JADIKANLAH KAMI ANAK2 YG SOLEH DAN SOLEHAH..PANJANGKANLAH UMUR IBUKU DALAM RAHMAT DAN KASIH SAYANGMU..AKU AMAT MENYAYANGINYA YA ALLAH..RAHMATILAH PERJALANAN HIDUP BELIAU...AMIIN...AMIIN...AMIIN YA RABBAL A'LAMIIN..Bagiku..setiap hari adalah hari ibu..Sesungguhnya tiada kata dapat kuungkapkan utk menzahirakn betapa aku amat bertuah menjadi anak kepada seorang ibu..terima kasih ibu..



Pengorbanan ibu terlalu besar untuk diabaikan!bersusah payah mengandungkan,melahirkan,menyusukan,membesarkan dan bersabar dengan kerenah anak2..



Ertinya: Dari Abu Hurairah r.a ia berkata telah datang seorang laki-laki kepada Rasulallah SAW maka ia berkata: “Wahai Rasulullah Rasulullah siapakah yang lebih berhak untuk diberi penghormatan yang sebaik-baiknya? Rasulullah menjawab:”IBUMU” Ia berkata lagi: kemudian siapa? Rasul menjawab:”IBUMU” Dia berkata lagi kemudian: kemudian siapa? Rasulullah menjawab”IBUMU” Dia berkata lagi: kemudian siapa? Rasullullah menjawab:”AYAHMU” (Hadis Riwayat BUKHARI DAN MUSLIM).



Aku anak sulung perempuan dalam keluarga..Tapi aku amat lasak sewaktu kecil..Mungkin kerana membesar bersama abang abang..Memanjat pokok..bermain layang layang..bermain di kawasan berpasir..menangkap belalang..bermain permainan lelaki..itulah aku suatu waktu dulu..Tapi ibu selalu bersabar denganku..Melayanku dengan baik sekali..Memarahiku bila membuat salah..memarahi bikan kerana benci tapi utk tujuan mendidik.Dan tentu sekali ibu adalah pemilik cintaku setelah ALLAH dan RASUL..Ku amat menyayangimu ibu.



Sabda Rasulullah Sallallahu Alayhi Wa Sallam yang maksudnya: “Redha Allah bergantung pada redha dua ibu bapa, dan murka Allah bergantung pada murka kedua-dua ibu bapa.”
(HR: Al-Hakim)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...