CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

my CORNER

siapa SAYA?

My photo
"feel the heart of everyone.. see through our differences"

Friday, December 4, 2009

kembara i'dulADHA

rentetan kembara seorang hamba yang lemah pada zulhijjah
10 zulhijjah
-xboleh tido dlm bas..alhamdulillah selamat sampai di stesen bas jam 6 pagi dan abang datang ambik aku..sampai rumah jam 6.30 pagi dengan menyaksikan pemandangan yang agak 'menarik'..motorsikal diangkat atas beranda rumah akibat banjir..
-sarapan hari raya dan salam mak serta family..anakanda pohon maaf atas segala salah anakanda bonda.. halalkan segalanya..
-solat i'duladha dalam keadaan lumpur..surau pertama yang kami pergi tiada imam(maybe sebab banjir) ..alhamdulillah selepas pergi surau kedua dapat sama2 solat sunat i'duladha..
rehat
-qadha' rehat(ada ke??hehe)
-ziarah family sahabatku ikin..hantar ubat untuk bonda beliau
-sendirian menziarahi pusara KU..gugur juga air mata ni tatkala sendiri sambil membersihakan pusara KU
-kaksu dan family datang berziarah
11 zulhijjah
-menghadiri kenduri bercukur anak buah ke-9 dalam family..alhamdulillah anak buahku selamat dilahirkan tanggal 19 nov 09 dengan berat 3.4 kg..baby perempuan yang sangat comel yang diberi anam tuan nur syaliza..moga kamu membesar menjadi bunga yang menjadi kebanggan islam sayang..amiin..
-akad nikah sepupu yang paling rapat denganku tuan nor afzan dengan ustaz saifullah di kediaman pengantin perempuan..moga2 rahmat ALLAH mengiringi sepanjang usia perkahwinan kalian..amiin
12 zulhijjah
-akad nikah sepupuku tuan azlili dan noraini
13 zulhijjah
-walimah sahabatku yang selamat diijabkabulkan tanggal 2 oktober 09 yang lalu..tahniah sahabatku siti fatimah bersama pasangannya wan yusuff..moga2 segala urusan dipermudahkan ALLAH..amiin..(bertemu sahabatku mariam yang kini dah mnjadi 'mak buyung 5 bulan' dan sahabat sahabat lama di matrikulasi)
-perarakan sepuku azlili dan noraini
-selamat hari lahir untuk kaksu
14 zulhijjah
-pergi pasar tolong ma berniaga sambil2 mencari hadiah buat sepupuku afzan..pada saat aku menjaga jualan di kaki lima pasar..aku hanya berjaya menjual ubi kayu,ubi badak dan sawi sahaja..mungkin aku xpandai menarik pelanggan..kena banyak belajar lagi..
15 zulhijjah
-terpaksa transit awal balik ke tempat kerja..ma risau kekangan banjir nanti..
-walimah sepupuku afzan(terkilan xdapat join)
sedikit sebanyak kisah pejalanan hidup yang xberapa nak menarik
sekian..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...