CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

my CORNER

siapa SAYA?

My photo
"feel the heart of everyone.. see through our differences"

Sunday, December 20, 2009

feqh al haraki-perjuangan jihad fisabilillah_nasaruddin hj hassan at tantawi

Feqh al haraki-PERJUANGAN JIHAD FISABILILLAH-nasarudin hj hassan at tantawi

Tertarik dengan sedikit cetusan oleh nasarudin hj hassan at tantawi dalam bukunya PERJUANGAN JIHAD FISABILILLAH pada bab Rancakkan Tempo Perjuangan pada halaman 110-113 yang ana taip semula..moga sama2 mendapat iktibar..renung2kan..

ISLAM KIAN TERCABAR :BANGKITLAH SAHABTKU PARA PEJUANG


Tambah pilu perasaan ini, apabila saya terkenang sahabat seperjuangan yang pernah baiah bersama untuk turun bergelanggang guna mempertahan dan memperjuangkan islam di tanahair tercinta ini.Kini, sebahagian besarnya, saya tidak tahu di mana mereka berada?

Mereka pernah mengambil skema pentarbiyan yang intensif, malah sama- sama aktif semasa kami di kampus dulu.oh tuhanku!indanya kala itu. Kami berpimpinan, sehayun tangan selangkah kaki mendepani segala cabaran.semangat ukhuwah antara kami menjadikan segala rintangan dan halangan yang dihadpi mudah dan ringan.Tapi…

Di manakah kalian semua wahai sahabatku!Ternyata rinduku kepada kalian semua tidak dapat disembunyikan lagi.YA ALLAH!pertemukan kami kembali untuk kami mengatur langkah pahlawan , membulat tekad satria dan menghunus semangat perwira guna memangkas segala kebiadaban musuh banjingan.yang saban hari lancing menghina agamaMU YA ALLAH!

Tuhanku..apakah harapanku ini akan menjadi kenyataan?atau tiada lagi kepercayaan terhadap baiah?

Sahabatku..kenapa kalian biarkan saya sendirian memacu bahtera Perjuangan ini tanpa kalan menemani di sisi?bukanlah perjuangan ini asing bagi kalian !tetapi kenapa menjauhkan diri?

Saya juga brkeliaran meninjau dala pertemuan agung jemaah (muktamar) saban tahun , kalau kalau saya bertemu guna melepaskan rindu, ternyata saya hampa buat kesekian kalinya!

Sahabat!! Di mana sebetulnya kalian berada?demi ALLAH, saya sangat perlukan kalian..Ingat kan?sewaktu kita bersama dahulu..tidur bangun kita atas pentas perjuangan.

Walaupun itu hanyalah sewaktu kita di dunia kampus, tapi sahabat!apa alasannya yang menyebabkan kita berpisah kini?selayaknya di sat beginilah kita makin erat dan mantap memimpin jemaah ummah.Menggalang ganti diri demi melihat islam tertegak di mercunya.

Saya faham! Tuntutan hidup, cabaran persekitaran dn pengaruh keluarga barangkali menjadi faktor kita membawa haluan masing masing.Tapi sahabatku..saya juga punya keluarga malah saya juga perlu hidup macam orang lain.Saya juga mempunyai taklif hidup sama seperti orang lain.Saya juga perlukan maintanance bulanan yang secukupnya untuk hidup selesa sebagai graduate university!tapi..(maafkan saya sahabat,bukan saya bermaksud menidakkan kalian)

Kalaulah kita terus bergandingan, elayari bahtera perjuangan di tengah samudera ganas ini, sekuarng kurangnya saya ada tempat untuk mengadu penat, saya ada tempat untuk bercerita, menghiburkan hati yang tertekan.

Apapun, saya doakan agar sahabat semua bahagia dan sucess dalam menjalani dugaan hidup seharian. YA ALLAH YA TUAHNKU..

Ampunkan diri ini ya ALLAH!bukan bermaksud diri ini tidak redha dengan apa yang dilalui bersama perjuanagan yang sengitdan getir selama ini..tapi..saya amat rindukan mereka.oh tuhanku YA ALLAH!

renung2kan wahai insan yang mengaku perjuang..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...