CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

my CORNER

siapa SAYA?

My photo
"feel the heart of everyone.. see through our differences"

Monday, December 28, 2009

berkat 10 muharram

alhamdulillah..semalam aku berpeluang bersama2 untuk meraikan lebih kurang 20 orang anak yatim sekitar negeri ini..bila aku memandang mata mereka..dapat kusimpulkan suatu pandangan yang amat sukar ditafsirkan..sayu..redup..mata yang merindui kasih seorang ayah..rindu pada seseorang bergelar ibu..gugur juga air mata ini tatkala mengenangkan nasib anak2 kecil ini..rasa ingin kudakap satu persatu anak anak kecil ini..sungguh sangat besar ganjaran ALLAH bagi yang berpeluang mengusap kepala anak anak yatim ini..sementelah lagi berkat 10 muharram..dan aku sendiri xmelepaskan peluang mengambil kebekatan ini.aku tahu apa yang mereka rasa sebab aku,abang2 dan adik2 sendiri pernah memegang status anak yatim satu masa dulu..perit memang perit..dan mungkin sebab inilah jugak hati aku amat mudah tersentuh bilamana sahabat2ku memberikan seribu satu alasan untuk turut sama meraikan adik2 ini..yang sepatutnya alasan itu tidak harus timbul..aku?memang agak terkilan bilamana aku xdapat menyertai aktiviti tarbiyah sahabatku di hujung minggu atas faktor kesihatan..biarlah ALLAH yang meniai segalanya..kuserahkan segalanya padaMU YA ALLAH..YA ALLAH..benarlah..hanya yang pernah melalui detik2 kepayahan ini mampu mendalami apa sebenarnya yang mereka rasa..YA ALLAH..kupohon tolong lindungi adik2ku ini..dari segala marabahaya..dari keluh kesah yang melalaikan..amiin..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...