CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

my CORNER

siapa SAYA?

My photo
"feel the heart of everyone.. see through our differences"

Tuesday, April 19, 2011

catatan 20 APRIL 2011

~kak..hari ni 20 April..genap 20+++ umur akak kan..Imah xde hadiah nak kasik akak..Kotak ni kosong je.Tapi dalam ni imah dah isi dengan seluruh kasih sayang dan rindu imah pada akak..keranaNYA..HArap akak sudi terima hadiah yg xseberapa ini..Kalau rasa nak simpan,simpanlah..imah xpaksa~


~sejujurnya..aku sayang insan bernama akak~


~salam ulangtahun kelahiran kak..moga yang terbaik utk akak..moga rahmat dan kasih sayang ALLAH bersama akak.. moga dipanjangkan umur dalam rahmat dan kasih sayang ALLAh...amiin~


~kak.... Terima kasih kerana pernah hadir menjadi cahaya dalm hidup imah yang serba kekurangan ni walaupun cuma untuk seketika~


~kek ni utk akak.. kek ultraman...macam budak2 kan..entah la..rasa nak kembali ke zaman kanak2..xpayah fikir banyak benda.. ultraman ni bukanlah karakter kartun kesukaan..entahlah.tiba2 terasa comel..utk akak yang comel~


~Akak ingat buku ni?Akak hadiahkan masa akak kerja dengan Anbakri Publika...banyak kisah yang akak cerita sepanjang kerja kat sana..Sian akak..terpaksa akak pos dari KL ke Melaka.Walau bagaimanapun, Resit pos pun masih disimpan..kenangan mungkin~


~Dan satu lagi..terima kasih kak..DENGAN NAMAMU AKU HIDUP YA ALLAH...dulu, kini dan selamanya...amiin~


~tarbiyah...tarbiyah...tarbiyah..akak orang kuat tarbiyah..Kerana tarbiyahlah imah mengenali akak..Indah sekali pertemuan tu kan kak..imah pun dah lupa bila kali pertama kita jumpa..Yang imah sedar..imah mula rapat..sedangkan imah ni jenis yang suah nak masuk ngan orang apatah lagi nak rapat..akak ingat x.. kita sama2 menghadiri majlis ilmu di Balai islam..imah kagum sangat dengan akak~



~alangkah indahnya waktu tu kak..usrah..akak bagi pengisian..kat BM..malam tu..akak ingat x?ada adik2... mantap bicara akak..Ada ke peluang imah agaknya imah boleh jadi sepetah akak..masa tu ada kak ana, sama, iman, ayuni, zira, hidayah dll~


~Masa tu jugak Akak bawakkan pengisian dari tafsir Quran.Imah dah lupa surah apa..Terkedu mendengar bait2 ayat lahir dari mulut akak..Subhanallah..entah bila imah boleh menjadi seperti akak~


~kesian akak..xpernah rasa RFC.hoho.hope akak suka dengan tortilla yg imah bawak tu.Nasib baik elok lagi.Tortilla tu favourite imah. Kalau waktu kerja ngan HPA... waktu closing..makanan pertama imah akan bawak balik tentulah tortilla ni~


~Inilah RFC melaka...ada masa nanti kita pergi ye.Entah sempat ke tidak kan kak~



~Ni set ayam RFC..juga yg imah bawak masa kita ke Sungai Congkak dan masa berkesempatan bermalam di BM..Kesian akak ,kak ana dan sama...x kecukupan~


~Imah rindu kak saat ni..tambah2 kalau akak yg masak.terbaikla.. makan dalam talam bersama akak dan sahabat sahabat...Bila la kan akan berulang kembali~


~First time orang susah payah masak nasi ayam sempena birthday imah...thanks kak..(sekadar gambar hiasan)~


~Dan akak juga mengajar saya tentang Ramlee Awang Murshid. Hampir kesemuanya telah saya baca. Dan saya tahu akak fanatik dengan koleksi buku2 beliau. Memang best kak.. Memang teringin ingin menjadikan koleksi kesayangan..tapi mungkin mengambil masa.. Bajet menjadi penghalang..Kesian kan.. orang miskin macam imah ni. Tak dinafikan..Novel ADAM ni imah hanya baca..tiada dalam koleksi persendirian~


~SATU JANJI.. ini juga imah hanya membacanya dari perpustakaan.Novel RAM pertama yang imah baca~


~Novel berjudul 9 nyawa ni ALHAMDULILLAH..imah memilikinya~


~RAYYAN FANTASI juga menjadi koleksi kesayangan imah kak..tp sekarang ditinggalkan di RA bersama adham~


~novel rahsia perindu ni dah agak lama.. Belum berpeluang membacanya apatah lagi memiliki~


~Novel ni pon imah baca dari koleksi kak ikin. UNGU kARMILA~


~Tombirou terakhir..membacanya berulang kali walaupun tiada dalam koleksi~


~Cinta sufi..terbaikla... akak tau.. ada sorang adik kat kampus nama sufi..sekarang dah ikut jejak langkah akak..jadi MPP...hehe~


~semangat hutan...bilakah akan menjadi koleksi~


~sekadar mampu membaca MIKHAIL~


~membaca jugak Cinta sang ratu yang best~


~Terima kasih..thank you..Syukran..Terima kasih..thank you..Syukran..Terima kasih..thank you..Syukran..Terima kasih..thank you..Syukran..Terima kasih..thank you..Syukran...Terima kasih..thank you..Syukran...Hanya ini mampu dilafazkan~


~seringkali gugur jua air mata ni bila terkenangkan akak..Sungguh saya sangat merindui akak..Teringin memeluk akak..Dikasihi selayaknya sebagai seorang adik.Tapi,imah tahu imah xda hak nak mengatur perjalanan hidup akak..~


~Maafkan imah kak..imah xpatut membebani akak dengan perkara remeh sebegini..Imah tahu banyak lagi perlu akak fikirkan..Imah bukanlah sesiap dalam hidup akak..tapi akak adalah 'seseorang' yg sangat bermakna buat imah~


~Masihkah akak ingat?Suatu rahsia besar yang imah sembunyikan dari akak.yg imah cakap nak bagitahu akak.. Sampai sekarang imah xgtau.Maaf kak...Maaf sangat2..imah xsampai hati..Imah xnak akak turut terbeban..dan imah juga takut..takut kehilangan akak bila mana imah cerita pada akak..Imah xseperti yang akak sangkakan~


~saya harap akak sempat membaca tulisan ini sebelum terlambat kerana setiap yang bernyawa pasti akan merasai mati.
Di kesempatan yang masih ada..imah ingin memohon maaf atas semua silap dan salah imah..keterlanjuran kata..halalkan apa yg telah imah makan dan minum dari akak samada sedar atau tidak.Imah memang berharap dapat berjumpa akak lagi tapi semuanya bukan di bawah kekuasaan kita..Andai masa tidak mengizinkan..izinkan imah menyayangi akak sehingga akhir hayat imah kak~


“Perbanyakkanlah olehmu mengingat perosak kelazatan, iaitu mati.”
(Hadis riwayat al-Tirmizi).~


~Mungkin caranya sahaja yang berbeza..ada yang mati kerana sakit..kerana kemalangan..mati tiba2...dan sebagainya..dan imah tidak tahu imah di kalangan yang mana~


~ADHAM Oh ADHAM..Saya xpunya apa2 kak..Hanyalah Adham peneman setia..yang sangat saya sayangi. Yang saya beli dengan duit sendiri hasil bantuan bonda.Adham yg sangat banyak menabur bati. Tap kan kak..Adham terpaksa diwaqafkan sementara buat adik adik di Melaka.Kesian Adham kak..tp,xpalah..Adham pun mau berjuang juga..untuk ISLAM~


~akak ingat tempat ni?Hutan Rekreasi Sungai Congkak.Kita merempit lebih satu jam dari Stesen LRT yg saya dah lupa..Mengharungi hujan..Kesian akak..Kuyup akak waktu tu.Patut imah yg bawak akak tapi imah xbiasa sangat dengan skuter.Lagipun,masa tu motor tu pun waktu tu masih baru..akak pon mesti sayang nak kasik orang lain pakai kan..kan..kan..~


~Signboard ke tol ayer keroh..Malam tu..akak sampai...ni Jalan menghala tol Ayer Keroh..Saya tunggu akak kat sana.Then,bawak ke RA..Akak bermalam kat RA waktu tu.Adik2 RA yg lain tiada di rumah..~


~ni kan lebih kurang gambaran motor kesayangan akak..al fateh..Semangatnya sehebat semangatmu kakak~


~Tapi dapat rezeki lebih..nilah ganjarannya utk orang hebat seperti akak....sebuah proton saga..semangat Qardhawi pula mengiringi perjuangan akak..tahniah..tahniah kak..akak memang hebat.Imah je yg masih jauh di belakang;-(...Hanya DIA yg tahu apa yg tersirat jauh di lubuk hati~


~masjid ni menyimpan kenangan yang sangat besar dalm hidup imah.Tatkala terkenangkan akak..seringkali jugak imah sendirian ke sini bersama peneman setia adham ..sekadar menghirup udara segar di rumah ALLAH..menginsafi diri yang kerdil saat menikmati pemandangan yang sangat indah~


~akak ingat x?hari tu kita gi bazaar 24 jam kat Melaka Central..beli lauk pauk..akak kata nak masak sempena birthday saya dan iman.Masa tu tahun 2009..tak tau akak masih ingat lagi ke x~


~Then...pernah jugak saya bermalam rumah akak...dan pernah jugak akak bermalam rumah saya~


~dan kakak..Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pengasih Lagi Maha Mengasihani,saya sangat menyayangi kakak melebihi sayang saya pada diri sendiri~


~pelukan ini...sekadar dari jauh..mungkin sekadar pelukan rindu dari jauh untukmu kakak yang amat kusayangi~



~Akak ingat x? Suatu hari di bulan Ramadhan...saya gi ambik akak kat MC..Then, kita di bazar Ramadhan Taman Cempaka. Masa tu akak membebel sebab saya parking adham jauh2 kat MC then kita kena jalan kaki guna jejantas menyeberangi jalan.Padan muka akak!Memang saja nak buli akak waktu tu.Macam akak sorang je puasa~


~Tapi...walaupun akak selalu membebel...marah2..pukul2 saya..saya tetap sayang akak..biarlah DIA saja yang tahu~



~Saya tahu suatu waktu nanti saya akan kehilangan akak.Perkara yg saya takuti kerana saya telah menganggap akak sebahagian dari hidup saya..Memang bertuah...muslimin yang berjaya menakluk hati akak.Semoga berbahagia kak..dengan baitul haraki yang bakal dibina...dan saya tahu tarikh itu makin hampir.Doa saya sentiasa mengiringi kak~


~untuk kesekian kalinya..imah nak cakap yang imah amat menyayangi akak..sehingga nafas imah yang terakhir~

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...