CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

my CORNER

siapa SAYA?

My photo
"feel the heart of everyone.. see through our differences"

Thursday, April 1, 2010

YA ALLAH..aku rindu mereka

tiba2..rindu menggamitku..rindu pada teman2 sekelas..yang sama2 mengharungi hari2 perkuliahan yang kadang memenatkan dan kadangkala menggembirakan.. jujurnya, aku amat menyayangi teman2ku.. yang otai..YA ALLAH..apa khabar agaknya teman2ku..sungguh aku amat terkenangkan mereka saat ni..sihatkah mereka?tambah2 bila menerima mesej dari kakmeen malam tadi..hati jadi sebak..terimbau kembali satu persatu detik yang dilalui bersama..oh! aku sangat merindui insan2 ini..


1. ily (walaupun 'dekat' dengaku tapi jarang berjumpa..)

2. sue(dengar2nya dah jadi cikgu SAR..aku sangat suka kacau budak ni)

3. kakmeen (insan yang banyak mengajarku erti hidup..yang banyak bersabar dengaku terutama saat aku merajuk..alhamdulillah dah jadi engineer sekarang)

4. kakshat (kakshat oh kakshat..baru bergelar tunangan orang feb lalu..teman rempit..hehe)

5. kak ikin (akak polis yang sama2 menggilai buku ramlee awang murshid-kalau nak g popular ajak je kak ikin..hehe)

6. jai (aweks cun dari sabah-rindunya nak cubit kamu jai..pipi yang comel!)

7. rachel (dia ni lagi sorang banyak menjadi 'mangsa' aku..hahaha)

8. catt (minah perak..nak p mana2 ajak je beliau..insyaallah dia xde masalah..kaki pasar malam..kaki jalan no 1..hehe..jangan marah catt)

9 shima (aku selalu stu group ngn shima..nama rapat2..baik budaknya!untung sapa dapat ni..hehe..tapi dah berpunya)

10. azreen (mula2 jumpa budak ni masa first year kecik je orangnya..alhamdulilah dah 'besar' sikit bila dh grad..hati senang katakan..hahaha)

11.kakros (dapat anugerah gadis paling sopan dalam kelas...kakros oh kakros..)

12.aku (seseungguhnya amat merindui mereka..)


YA ALLAH..pertemukan kami kembali dalam pertemuan yang baik..amiin..


"Di sini kita pernah bertemu
Mencari warna seindah pelangi
Ketika kau menghulurkan tanganmu
Membawaku ke daerah yang baru
Dan hidupku kini ceria

Kini dengarkanlah
Dendangan lagu tanda ingatanku
Kepadamu teman
Agar ikatan ukhuwah kan bersimpul padu

Kenangan bersamamu
Takkanku lupa
Walau badai datang melanda
Walau bercerai jasad dan nyawa

Mengapa kita ditemukan
Dan akhirnya kita dipisahkan
Mungkinkah menguji kesetiaan
Kejujuran dan kemanisan iman
Tuhan berikan daku kekuatan

Mungkinkah kita terlupa
Tuhan ada janji-Nya
Bertemu berpisah kita
Ada rahmat dan kasih-Nya

Andai ini ujian
Terangilah kamar kesabaran
Pergilah gulita hadirlah cahaya"

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...