CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

my CORNER

siapa SAYA?

My photo
"feel the heart of everyone.. see through our differences"

Friday, August 12, 2011

cerita 12 Ogos 2011~

Hari ini 12 Ogos 2011 bersamaan juga 12 Ramadhan 1432 H..genap 25 tahun usia sahabat tersayang saya..Sahabat kembar seiras(tak seiras sangat pun bila dah kenal) yang dianugerahkan Allah kepada saya sewaktu saya memasuki matrikulasi di Kedah.
Alhamdulillah..perkenalan kami secara tidak sengaja..Seringkali bertembung di Dewan selera dan surau..tapi belum berpeluang bertegur sapa..Sehinggalah dia menegurku sewaktu bertembung di tandas..Aku masih ingat kata katanya..:hmm...ada jodoh kita ni..asyik terserempak di tandas je.."..
Semenjak dari itu..Allah titipkan rasa kasih dan sayang aku pada mereka..rasa ukhuwah kerana Allah..Kami berlainan dorm..Mereka di Dorm Sayang sedangkan aku di Dorm Zuhud..Tapi Allah tetap mempertemukan kami walaupun kami berlainan aliran pengajian..
Sehinggalah kami menjadi sahabat yang cukup akrab..Tempoh setahun bukanlah suatu jangkamasa yang panjang tapi kami mampu mencipta kenangan demi kenangan..Kenangan yang cukup indah..
sama2 menadah kitab dengan ustaz muda wali dari Acheh setiap hari rabu..sama 2 ke kelas fardhu ain setiap pagi Jumaat..sama2 berusrah..sama2 solat berjemaah..sama2 makan di DS..sama2 meneladani Quran..
Alhamdulillah..Allah kurniakan mereka sebagai temanku..teman bukan sekadar teman..tetapi sebagai sahabat..sahabat yang sangat kusayangi..Sehinggalah suatu ketika..Allah gerakkan hati aku utk bercerita sesuatu yang sangat berat utk kutanggung sendiri,.,Dan dia memelukku..membiarkan bahunya utk kusandarkan..merelakan baju dan tudungnya basah dek air mataku yang menggila..Sungguh aku rasa sangat sedih saat itu..Dan dialah yang banyak membina semula semangatku..
Tidak berapa lama kemudian..aku bermimpi..mimpi tempat di mana kami bertemu..telah terbina sebuah masjid yang cukup indah...sampai sekarang aku tak tahu maksudnya..Perkenalan kami cukup sebentar..Dia melanjutkan pelajaran ke UiTM dalam bidang farmasi dan seorang lagi di USM dalam bidang pendidikan..dan aku ke Melaka..
Setiap kali cuti semester kami pulang dan bertemu di kampung..Dan sekarang Alhamdulillah kedua2 sahabatku telah selesai menyempurnakan agama Allah..si kakak telah memilih seorang muslimin yang bekerja sebagai 'designer' dan telah dikurniakan seorang puteri yang bernama Solehah..Dan sehingga entri ini ditulis..si kakak hanya menunggu hari untuk melahirkan zuriat kedua..Sementara si adik telah memilih muslimin yang bekerja sebagai pendidik juga sebaagi teman hidup dan kini dikurniakan seorang putera bernama fateh umar sebagai amanah dari ALLAH..
YA ALLAH YANG MAHA MENDENGAR..KAU maha mengetahui bahawa aku tersangat menyayangi kedua2 sahabatku keranaMU...Rahmatilah perjalanan hidup mereka berdua..dan ahli keluarga mereka.
Sampaikan salam kecintaanku keranaMU kepada mereka..
Buat sahabatku Fatimah dan Mariam..terima kasih kerana pernah hadir dalam hidup 'orang'..Semoga ALLAH masih mengurniakan peluang untuk kita bersua lagi..kerana aku amat merindui kalian..rindu yang teramat wahai sahabat2 kesayanganku..


Kek ni utk adindaku nor ros di melaka..Dia sanagt suka melayan anak buah kecilku yang sempat kubawa bercuti di Melaka Mei lalu..All the best utkmu dik..love you ;-)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...